sobota 14. marca 2015

Moravský Pohár Winter Cup

Na halových motokárach sa už vozím asi rok. A tak prišiel čas porovnať sa s ostatnými v pretekoch jednotlivcov. Ideálna príležitosť bol Moravský Pohár Winter Cup. Zimný seriál na halových motokárach je určený na vyplnenie zimnej prestávky pre motokáristov, ktorí jazdia vonku a aj tých halových. Konkurencia bola teda veľmi silná. Pretekárov rozdelili podľa veku a ja som spadol do najviac obsadenej triedy Senior. Vzhľadom na konkurenciu som chcel skončiť v Top 10, čo by som považoval za dobrý výsledok. Seriál mal tri kolá a všetky sa išli v Kart 1 Arene.
Prvé preteky sa konali v januári. Išli sme v smere, čo by mi malo vyhovovať. Formát voľný tréning, tri bodované kvalifikácie a 15 minútové preteky rozdeľoval veľa bodov, takže sa pretekári snažili celý deň. Ja som v tréningu zajazdil čas 47,7 a tu začal problém, kým počas dňa sa všetci zlepšovali, ja som sa jazdil stále 47,7. Bolo jedno či som sedel v lepšej alebo horšej motokáre, čas bol vždy 47,7. Tým pádom som sa postupne prepadával poradím dozadu. Vedel som, že lepšie to už nebude a snažil som sa jazdiť aspoň maximálne konštantne a v pretekoch som si tak vyjazdil 10. miesto. Po sčítaní bodov som obsadil aj 10. miesto v triede Senior. S výkonom som nebol príliš spokojný, pretože som sa počas dňa nezlepšoval.
Druhé februárové preteky sme išli v protismere. Tam som mal mať oproti pretekárom čo jazdia vonku výhodu, že trať poznám. Zo začiatku to vyzeralo celkom dobre, a aj počas dňa som sa zlepšoval. Tešilo ma, že som nestál na mieste ako v prvom kole. Lenže ostatní jazdci sa zlepšovali tiež a rýchlejšie ako ja. Aj tak som zabojoval. Trieda bola tentokrát plne obsadená a do pretekov som štartoval z 13. miesta. V pretekoch som potom dokonale využil znalosť trate, stratégiu a tentokrát aj nervy na uzde. Štart bol totiž veľmi hektický a hneď v prvom kole pod majákmi sa stala na čele veľká búračka a štart museli opakovať. Druhý štart už bol ok a ja som sa snažil získať nejaké miesta. To sa mi podarilo vďaka trpezlivej jazde, keď som videl že dvaja pretekári predo mnou zvádzajú súboj a mohli by sa niečo stať. A aj sa stalo, v druhej zákrute kolidovali a ja som získal dve miesta. Preteky som dokončil na 11. mieste a po súčte bodov som obsadil 13. misto v triede Senior.
Posledné, marcové preteky sme išli opať v smere. Dúfal som, že to bude lepšie ako v januári. A bolo, počas tréningu som síce zajazdil čas 47,7 ale počas kvalifikácií som sa zlepšil a prekonal svoj osobný rekord časom 47,41. Z toho som sa veľmi tešil, pretože to znamená, že na slovenskú špičku v halových motokárach strácam len asi 0,5 sekundy. V pretekoch som potom skončil na 9. mieste. Po sčítaní bodov som obsadil 10. miesto v triede Senior, keď jazdec na deviatom mieste mal síce rovnaký počet bodov, ale o chlp rýchlejší čas dňa.
Moravská Pohár Winter Cup otestoval moje motokárové schopnosti a celkovo som v seriáli skončil na 9. mieste, to znamená že som bol v Top 10. S výsledkom som spokojný, pretože v takej silnej konkurencii to nemohlo byť lepšie.

Výsledky:
Moravský Pohár Winter Cup

 Zdroj:
www.13B.sk
www.kartarena.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára