streda 31. decembra 2014

Sezóna 2014

Je posledný deň roka 2014, takže najvyšší čas obzrieť sa za sezónou 2014. Aká bola? Priniesla so sebou nové veci, niekedy úspešné, niekedy menej, ale hlavne to bola sezóna nových začiatkov. Prvý krát som si sadol do pretekárskeho auta a absolvoval celú sezónu. Bol to Citroen C2 VTS a jazdil som s ním Slovenský Okruhový Pohár v triede do 1600ccm. Potom som začal s halovými motokárami, jazdil som KartCup s rôznymi tímami, ale najviac s KartCup Teamom. A nakoniec nesmiem zabudnúť na slalom. Aj keď táto sezóna nemala veľa slalomov ale boli nové, iné.
Začnem okruhmi. Prvý rok som jazdil Slovesnký Okruhový Pohár na Citroene C2 VTS. Na prvú sezónu a začiatky s okruhovným pretekami je to ideálne náradie. C2 má 125 k, 1040 kg a patrí do triedy do 1600ccm. Nie je to zďaleka najlepšie auto v triede, ale dá sa sním slušne zajazdiť. Od prvej sezóny som očakával hlavne veľa učenia a možno aj nejaký slušný výsledok. Prišli prvé preteky na Slovakia Ringu a ja som skončil na 5. mieste, čo bolo na prvý pokus celkom slušné. V druhých sa mi ale zasekol plynový pedál a bolo dojazdené. Potom Brno a tuhý boj s Cupovými Fiestami, niektoré boli rýchlejšie ako ja, iné nie, skončil som na 8. a 6. mieste. Druhý Slovakia Ring mi prial, vyhral som kvalifikáciu v triede, áno začínalo pršať a ja som to využil a ako jeden z mála som zajazdil svoje kolo za polosuchej trati. V obidvoch pretekoch som poskončil na 3. mieste. To boli moje najlepšie preteky sezóny. V Maďarsku na Pannoniaringu to bolo niečom inom. Okruh sa mi páčil, ale v prvých pretekoch som vykrútil hodiny, ked som predbiehal 2-litrový Civic Type-R a tak som skončil až 8. V druhých som si dal na to pozor a aj keď ma celé preteky brzdil Lotus Elise, tak som skončil na 6. mieste. Potom prišli posledné preteky, nešťastný Slovakia Ring. Mal som šancu na 3. miesto v konečnom hodnotení, ale nekonalo sa. V kvalifikácii som dostal šmyk v prvej zákrute, potom hodiny, výlet do štrku bokom a nakoniec Citroen na boku v štrku. Takže 0 bodov za celé podujatie a zostalo mi konečné 5. miesto v triede do 1600 ccm.
Druhá vec, s ktorou som začal sú halové motorkáry. Ako tím TopSpeed.sk sme nastúpili do januárového KartCupu, čo sú vytrvalostné preteky motokár s dĺžkou 2 hodiny. No nebolo to bohviečo a zistil som, že potrebujem veľa trénovať. Potom som vynechal asi polovicu sezóny. Nie však preto, že by ma to nebavilo alebo tak. Začal som trénovať. Od augusta som potom jazdil s rôznymi tímami, ale hlavne s KartCup Teamom, kde sa nám pár krát podarilo skončiť aj v top 10. Keď si vezmem, že v KartCupe jazdí aj slovenská indoorová špička, tak to nie je najhoršie. KartCup Team skončil v sezóne 2014 na 9. mieste.
Posledná vec čo som túto sezónu jazdil bol slalom. Začalo to ProRacing slalomom na Carate, kde som už trať poznal a išlo sa mi fakt dobre. Slušné jazdy a výsledok 5. miesto v triede a 9. absolútne ma celkom potešili. Smutné ale bolo, že tradičný autoslalom v roku 2014 nebol, no prišla náhrada Československý autoslalom. Chalani z Moravy pripravili 4 slalomy. Ja som sa povozil na 3 z nich a neľutujem, boli dobré, aj keď nie také, ako som bol zvyknutý, ale to nevadí, hlavne že sa jazdí. Lenže neujazdil som to, čo som mohol, celú sezónu som zrážal príliš veľa kuželiek. Takže aj keď by časy boli celkom ok, pokazil som to trestnými sekundami. Z toho potom vyplynuli aj výsledky, 2x 8. miesto a jedno 7. miesto. V konečnom poradí som skončil na 7. mieste v triede S3 do 2000 ccm, samozrejme som jazdil s RX-8.
A čo prinesie sezóna 2015? To je otázka, no môžem prezradiť, že budem pokračovať na okruhoch, ale už nie s C2, ale s Mazdou MX-5 v novom MX-5 Cupe. Stále chcem jazdiť slalom, pretože je to sranda a baví ma to. Rovnako by som chcel pokračovať aj s halovými motokárami. Ako to ale celé dopadne uvidíme.

Fotky:
sezóna 2014

Video:
ProRacing Slalom na Carate
Československý autoslalom Letisko Senica
Československý autoslalom ČSAD Hodonín
Československý atuoslalom Dunajská Streda

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára