sobota 2. augusta 2014

Slovenský Okruhový Pohár Pannonia Ring

Na štvrté kolo Slovenského Okruhového Pohára som sa vybral na maďarský Pannonia Ring 10. júla. Nová trať, kde som predtým ešte nejazdil vyzarala zaujimavo, veľmi technická s malým množstvom roviniek. Také niečo by mohlo C2-ke vyhovovať. Pre zmenu sme mali 2 voľné tréningy, aby sme sa poriadne zoznámili s traťou. Počasie vyzeral dobre, ani moc teplé, ani studené.
Do prvého tréningu som išiel odvážne, až moc odvážne, hneď v tretej zákrute som to prepískol a hodinoval. Nevadí, nabudúce bude opatrnejší a idem ďalej. Jazdil som čoraz rýchlejšie a snažil sa postupne vylepšovať čas. Počas dvoch voľných tréningov som toho odjazdil dosť, dosiahol som najlepší čas 2:37.897.
Prišla na rad kvalifikácia. Okruh som už poznal a snažil som sa ísť čo najrýchlejšie, lenže začalo mrholiť. Takže som musel zajazdiť čo najlepšie kolo čo najrýchlejšie. Už som nemal takú výhodu ako na Slovakiaringu, pretože všetci moji súperi boli na trati a jazdili. Snažil som sa z malého Citroena vyžmýkať čo sa dalo. Podarilo sa mi vylepšiť čas na 2:35.959, s ktorým som obsadil 6. miesto vo svojej triede do 1600cm3.
Prvé preteky boli mokré, mrholilo a sem tam sa pustil aj slabý dážď, ale nič strašné a dalo sa ísť naplno. Ja som pokazil štart, síce som si na cieľovej rovinke držal miesto, no zvolil som vnútornú stopu do prvej zákruty. Môže sa to zdať výhodné, no jazdec predomnou išiel pomaly a tak som stratil niekoľko miest. Postupne som sa stratu doháňal, predbehol som niekoľko súperov, až som sa dostal naspäť na 6. miesto v mojej triede. Lenže pred sebou som mal Civic Type-R. V zákrutách ma ukrutne brzdil a nemohol som ísť, ako som chcel, no na rovinke vždy dal podlahu. Tam na neho nemám, má viac koní. Snažil som sa niečo vymyslieť. Musím ho dostať v technickej časti. Videl som, že brdím neskorej a mám lepší výjazd zo zákrut. Tak som to skúsil, v 4. zákrute som sa natlačil do vnútra, na krátkej rovinke som bol na jeho úrovni a držal si vnútornú stopu nasledujúcej zákruty. Išiel som trochu neskôr na brzdy, zákruta bola moja, bol som pred Civicom, lenže vo výjazde som ľavým zadným kolesom prešiel po tráve a dostal hodiny. Fúúúú otočilo ma, do konca 3 kolá vrátane tohoto a všetci mi ušli, statil som 2 miesta v mojej triede. Nasledovala šialená stíhacia jazda a rýchle sťahovanie náskoku súperov. Blížil som sa k nim veľmi rýchlo, no čas sa krátil a ja som prešiel pod šachovnicovou vlajkou na 8. mieste.
Druhé preteky sme šli za sucha. Štart podľa kvalifikácie, ale tentoraz som už chcel ísť na istotu, ďalšie hodiny už by boli moc. Štart lepší ako predtým, len prvá záktruta tak isto zle, a zostal som zase visieť za Civicom. Obehlo ma pár súperov a dostal som sa na 7. miesto v triede. Vedel som, že Civic musím predbehnúť, lebo ma bude brzdiť. A tak sa aj stalo, Civic som dal v ďalšom kole. Lenže pred sebou som mal ďalšieho brzdiča, Lotus Elise. Zase dvojliter, sakra. Môj súper ho dokázal predbehnúť, a postupne mi utekal. Elise však išiel šialenú stopu, každú zákrutu stredom a nenechával mi dosť miest na predbiehanie. Na rovinke mi samozrejme zdrhol, lenže hneď potom v zákrute som bol nalepený na jeho nárazníku. Nechcel som veľmi riskovať a spraviť takú chybu ako v prvých pretekoch a tak som sa za ním len vozil. Postupne nás predbehli jazdci o kolo na Lotusoch Exige. Neviem čo sa stalo pretekárovi v Elise, ale začal zrýchľovať, super no veľmi mi neutekal a robili sme veľmi podobné kolá. Do konca pretekov ostávali len 2 kolá a jeden môj súper na Mazde MX-5 urobil hodiny v poslednej zákrute. Tým som sa dostal na 6. miesto a to som si udržal až do konca.
Pannonia Ring je super trať, veľmi technická, čo sa mi páči, takže nie je to len o tom kto má silnejšie auto. Nakoniec som počas pretekov zajazdil najrýchlejšie kolo 2:31.885, čo je pod hranicou 2:32 a to dokázali len 4 jazdci v mojej triede a ja som bol jedným z nich. Super rýchlosť tam je. Jediné čo ma mrzí sú hodiny v prvých pretekoch, ak by som ich neurobil mohol som skončil aj tam na 6. mieste, a výsledok 6. a 6. miesto by vyzeral oveľa lepšie ako 8. a 6. miesto. Škoda, nabudúce to bude lepšie. Autíčko išlo ako hodinky, úplne super, nemôžem na neho povedať krivé slovo. Táto trať mne aj C2-ke sadla, len škoda tých jazdeckých chýb. Nevadí, pred sebou mám ešte jedno podujatie na Slovakiaringu :)

Fotky:
fotky
od organizátorov

Výsledky:
výsledky

Zdroj:
www.13B.sk
www.okruhy.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára