sobota 7. júna 2014

Slovenský Okruhový Pohár Slovakiaring

Tretie kolo Slovenského Okruhového Pohára sa išlo 29. mája na Slovakiaringu, tentoraz už na plnej dĺžke okruhu. Predpoveď počasia hovorila o možných prehánkach, takže mohlo byť hocijako. Nad okruhom bolo dosť mrakov, ale dúfal som, že to vydrží a pršať nebude.
Voľný tréning bol suchý, jazdil som tak, aby som si zopakoval okruh a vyskúšal auto, čas na úrovni 2:55 bol ok, no nič svetoborné. Vedel som, že môžem ísť rýchlejšie.
Potom prišla kvalifikácia. Nad okruhom boli stále tmavé mraky, čo neveštilo nič dobré a pršať mohlo začať kedykoľvek. Preto som sa na výjazd z pitlane trepal medzi prvými a dobre som spravil. Síce som odjazdil len jedno kolo, v ktorom som aj tak musel púšťať rýchlejšie autá, ale aj to stačilo. V ďalšom ostal stáť mimo trate Marian Petrík s Lupom, a červené vlajky kvalifikáciu prerušili. Ja som mal na konte čas 2:57.256. Potom začalo pršať a bolo jasné, že nikto už čas nezlepší. Moji súperi ostali v boxoch a na mokrej trati môj čas neprekonali. Tým sa mi podarilo prvýkrát vyhrať kvalifikáciu v triede do 1600ccm.
Do prvých , už suchých pretekov som tak nastupoval ako najlepšie kvalifikovaná 1,6ka. Bolo mi jasné, že mám za sebou kopec rýchlejších áut, ktoré ma predbehnú. Letmý štart mi nevyšiel nejako moc dobre. Nezískal som žiadne miesto a hneď počas prvého kola sa predomňa dostávali rýchlejšie dvojlitre. Potom aj Pavol Dlugoš na Felícii a Mário Bobošík na Pole. Bol som teda tretí. Na nich dvoch som nemal rýchlosť, predsalen mali sliky. Tretie miesto som chcel uhájiť do konca pretekov. Síce na mňa zo začiatku dobiedzal Jozef Pavlík na Škode 130 LR, ale nedal som sa a ušiel som mu. Preteky som skončil na treťom mieste. Super prvé pódium v Slovenskom Okruhovom Pohári!
Začiatok druhých pretekov mal ten istý scenár ako pri prvých. Teda pokazený letmý štart, postupné predbiehanie dvojlitrami. Akurát do mňa dobiedzala Mazda MX6. Potom však asi v polovici pretekov som pred sebou zbadal Mária Bobošíka na Pole. Nejako sa stalo, že som ho dobiehal. Dokonca som ho aj predbehol pri brzdení za druhým horizontom. Ale dobiehalo nás rýchlejšie auto. Ja som uhol až veľmi veľa a Mário to využil a dostal predomňa. Potom som sa snažil znova ho predbehnúť. V poslednom kole sa mi to skoro podarilo, ale do vracáku za druhým horizontom som príliš neskoro brzdil a išiel veľkým oblúkom. No v technickej časti som bol rýchlejší a chcel som to využiť. Lenže v najpomalšej zákrute som namiesto 2ky zaradil 4ku a nádeje na druhé miesto sa rozplynuli, škoda. Skončil som teda na treťom mieste a zase na pódiu.
Zhrnuté a podčiarknuté, vybojoval som dve pódiá a poriadnu porciu bodov do hodnotenia, momentálne som štvrtý. C2 išla dobre, akurát som bol miestami v druhých pretekoch premotivovaný a nešiel som s chladnou hlavou. Z toho potom pramenili aj chyby ako neskoré brzdy a zle zaradená rýchlosť, čo ma stálo druhé miesto. Ale nevadí, keby mi niekto pre pretekmi povedal, že budem dvakrát na pódiu a ešte k tomu vyhrám kvalifikáciu, tak by som sa schuti zasmial. No podarilo sa, prvé dva poháre za tretie miesta sú doma :)

Fotky:
fotky
od organizátorov

Výsledky:
výsledky

Zdroj:
www.13B.sk
www.okruhy.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára