piatok 9. mája 2014

Slovenský Okruhový Pohár Brno

Druhé kolo Slovenského Okruhového Pohára sa išlo 25. apríla na Masarykovom okruhu v Brno. Doteraz som tu nejazdil, takže som sa tešil na nové prostredie a nový okruh. Masarykov okruh je v lese a celé zázemie sa nachádza vo vnútri okruhu. Každopádne dráha je zaujímavá a využíva terén, nie sú tu žiadne umelé kopce ako na Slovakiaringu, všetko je pekne vsadené do krajiny, klesania aj stúpania.
V prvom tréningu sme s mechnikom dali transpondér príliš vysoko, takže mi nezmerali čas. No nevadí, ale v prvom rade som sa musel naučiť novú trať. Čo to som poskúšal už v predstihu doma za počítačom, ale reál je reál. Po prvých pár kolách na mňa urobilo Brno dojem. Dráha je parádna, kombinácie zákrut a roviniek väčšinou začínajú pomalou zákrutou, ktorá sa potom preklopí do rýchlej na opačnú stranu a následnú rovinku. Presne to, čo potrebujú rýchle a silné autá. Citroen C2 samozrejme na rovinkách nestíhal a hore kopcom už vôbec nie. Musel som nájsť spôsob, ako to z obratného auta vyťažiť maximum.
V kvalifikácii už bol transpondér v poriadku, takže mám aj čas. Nespravil som nejako veľa kôl a stále som skúšal, kde sa dá zrýchliť. Nakoniec som zajzdil čas 1:51.041 čo stačilo na 8. miesto v triede do 1600ccm (v triede nás bolo 10). 7. miesto mi ušlo o 0,017s! Lenže v poslednom kole som videl v speťáku odlietavajúci veľký kus gumy, tak som spomalil a radšej šiel do boxov. Tam som zistil, že to nebol moja guma, ale len niečo čo už bolo na trati.
Nasledovali prvé preteky. Letmý štart mi vyšiel celkom dobre a predbehol som dosť veľa súperov. Lenže C2 nemá výkonu na rozdávanie a tak ma takmer všetci predbehli po prvej zákrute. Snažil sa s nimi držať krok a predbehnúť aspoň pár áut. Postupne som sa dostal cez Fiat 128 Sport Coupe a jednu Fiestu R1 Cup. Pred sebou som mal dvojlitrovú Ginnettu, ktorej som sa snažil držať. Potom však prišlo predbiehanie o kolo, kde som musel pustiť rýchlejšie autá. Posledných pár kôl nemalo význam zrýchľovať, pretože súperi už boli ďaleko vpredu. Udržoval som teda odstup od súperov za mnou a prešiel som cieľom na 8. mieste v triede do 1600ccm.
Druhé preteky boli iné. Štart nebol až taký dobrý, ako v tých prvých, ale zase som toľko nestratil na rovinke za prvou zákrutou. Aj tak som mal všetkých súperov pred sebou. Videl som, že som rýchlejší. Prvý padol Fiat 120 Sport Coupe. Dobiehal som Fiestu. Stačilo jedno kolo a bol som na dostrel. Mal som rýchlejšie výjazdy zo zákrut a väčšiu rýchlosť na rovinkách, z čoho som bol prekvapený, pretože Fiesta má asi o 20k viac pri rovnakej hmotnosti. Výhodu som využil a poslal jednu Fiestu za seba a približoval som sa k druhej. Scenár bol podobný ako v predchádzajúcom prípade. Čiže lepšie výjazdy a väčšia rýchlosť na rovinkách. Znova som to využil a predbehol som ďalšiu Fiestu. Predomnou bola tretia Fiesta, ktorú som v priebehu pár kôl dobehol. Lenže toto už bolo o niečom inom. Síce som mal rýchlejšie prejazdy zákrut a držal som sa za súperom, nebolo jednoduché ho predbehnúť. Nakoniec sa to ale podarilo po cieľovej rovinke, kde som vyšiel zo slipstreamu a na brzdách som Fiestu predbehol. To ale nebol koniec. Doťahovali a predbiehali sme sa až do konca pretekov. Nakoniec z toho vyšiel lepšie môj súper a ja som doplatil na svoju neskúsenosť. Bol som pred súperom, keď z trate ťahali Civic a viali biele vlajky. My sme ho míňali pred poslednou kombináciou zákrut. Ja som urobil chybu, súper videl, že nejdem dobrú stopu a pripravil si pozíciu. Zákrutami prešiel lepšie a akonáhle zaviali zelené vlajky už bol nalepený za mnou. Vyšiel spoza mňa a na cieľovej rovinke ma predbehol. Ja som sa snažil získať stratenú pozíciu späť, ale nepodarilo sa. Cieľom som teda prešiel asi pol sekundy za Fiestou na 6. mieste v triede do 1600ccm.
Keď to zhrniem, tak preteky boli parádne, C2 išla ako hodinky a myslím, že som z nej vyťažil čo sa dalo. Moje najrýchlejšie kolo som dosiahol v druhých pretekoch a čas 2:48.555 nie je zlý. Každopádne to bolo len druhé podujatie s C2, takže ju spoznávam stále viac a viac. Lenže keď sa pozriem na štartovú listinu, tak mi vychádza, že C2 patrí medzi výkonovo najslabšie autá v triede, ale zato je obratná a rýchla v zákrutách a to musím aj budúcnosti využívať.

Fotky:
fotky
od organizátorov

Výsledky:
výsledky

Zdroj:
www.13B.sk
www.okruhy.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára