nedeľa 23. marca 2014

Slovenský Okruhový Pohár Slovakiaring

Prvé poriadne preteky sezóny 2014. Slovenský Okruhový Pohár nejazdím s RX-8, pretože tam treba rám. Moje závodidlo je Citroen C2 VTS, ktorý má základnú bezpečnostnú výbavu, teda rám, sedačka, pásy, hasičák, odpojovač... Autíčko je to malé, a čo je malé to je milé. C2 má trochu lepší športový podvozok s tlmičmi Bilstein a pružinami Eibach. Na kolesách sú 16ky Federaly 595 RS-R a brzdí to Ferodami DS2500. Výkon je sériových 125 koní a váha ľahko cez tonu. V pohode materiál na prvé skúsenosti na okruhu. Budem s ním jazdiť celé SOP a uvidím ako sa mi bude dariť.
Prvé preteky boli v piatok 14. marca na Slovakiaringu na variante 1. To bola ja moja prvá skúsenosť s C2. Na prvé zvezenie v aute som nečakal zázraky, najprv som ho musel spoznať a zistiť čo a ako. Čakal som, že to bude iné ako RX-8 a aj bolo. Prvé kilometre som si odkrútil vo voľnom tréningu. C2 nie je na rovinkách moc rýchla, ale v zákrutách dokáže isť celkom pekne. Takže treba získavať v zákrutách lebo rovinky patria konkurencii s vyšším výkonom. C2 sa viacej nakláňa ako som bol zvyknutý z RX-8. Ale to nevadí, aj sa s ňou dá pekne zajazdiť. Vo voľnom tréningu som nešiel naplno len som zisťoval, čo si môžem dovoliť. Čas 1:58 bol dosť o ničom, ale na prvý pokus nie najhoršie.
Potom prišla kvalifikácia. Chcel som najazdiť čo najviac kôl, čo najrýchlejšie. No brzdil ma tam Renault Clio a po troch kolách, čo som ho nemohol predbehnúť, lebo na rovinke mi vždy zdrhol, som ho nechal odísť, aby som mal voľnú trať. Potom som si dal rýchle kolo a podarilo sa mi zajazdiť čas 1:55.099. Stačilo to na 5. miesto v triede do 1600 ccm a 18. miesto v štartovom rošte. Preteky jazdia triedy do 1600 a do 2000 spolu.
Letmý štart prvých pretekov som využil, predbehol som pár súperov a v prvej zákrute som dal dole aj Hondu Civic Type-R. Lenže kone neoklameš a Civic na najbližšom rovnejšom úseku išiel predomňa. Hneď potom som mal za chrbtom Škodu 130RS. V technickej časti som bol o trochu rýchlejší, no nestačilo to na vytvorenie dostatočného náskoku a na cieľovej rovinke ma 130RS predbehla. Začalo dobiedzať Polo, ja som sa snažil brániť, ale v infielde som urobil chybu a Polo predomnou. Zrazu červené vlajky, niekto pokropil trať olejom po dĺžke asi 1 km. Reštart za safety carom mi nepomohol. Na Polo nestíham aj keď robím čo môžem. Mám voľnú trať a aspoň utekám autám za mnou. Do cieľa som prišil na 5. mieste v triede do 1600 a na 15. mieste v pretekoch s najrýchlejším kolom 1:54.459.
Aj na druhé preteky sme sa zoradili podľa kvalifikácie. Zahrievaci kolo nič moc, pretože pretekár vedľa si nechal štartové pole až priveľmi ujsť. Ja som si pripravil výjazd z poslednej zákruty a hneď na cieľovej rovinke som ho predbehol. Akúrat som nebol sám a napravo som mal Škodu 120S. Tým pádom som nemohol ísť na vnútornú stranu zákruty a brániť si pozíciu. Nevadí, však v ďalšom kole ho dám. Lenže ďalšie kolo nebolo. Po cieľovej rovinke brzdím, idem podradiť a otáčky vyleteli k obmedzovaču. Plynový pedál nikde, motor na plno, preteky pre mňa spončili. Odstavil som C2 a dopozeral preteky spoza zvodidiel. Po pretekoch sa na to mechanik pozrel, nejako sa mu podarilo plyn opäť rozbehať a auto zase fungovalo. Škoda, ale nemohol som s tým už nič robiť.
Keď to zhrniem, tak celé podujatie bolo super. C2 išla celkom pekne. V kvalifikácii a pretekoch som skončil asi tak v strede triedy do 1600, takže som spokojný. Časy som si stále zlepšoval. Na prvý krát to nebolo vôbec zlé.

Fotky:
fotky
od organizátorov

Výsledky:
výsledky

Zdroj:
www.13B.sk
www.okruhy.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára