nedeľa 29. decembra 2013

Sezóna 2013

Pomaly sa blíži koniec roka a tak by sa patrilo napísať pár slov o uplynulej sezóne. Jazdil som v troch seriáloch, Autoslalom, M3M Racing Cup a Time Attack. Sústredil som sa na slalom, kde som chcel konečne odjazdiť všetky preteky. Postupne rozoberiem všetky seriály, kde som jazdil.
Time Attack mal byť prioritou číslo jedna, jeho kalendár bol rozhodený tak, že nekolidoval so slalomom, čo mi vyhovovalo. Lenže po prvých marcových pretekoch napadol sneh a druhé preteky boli zrušené. Ďalšie sa išli až v apríli a posledné novembrové zrušili tiež. Ja som nastúpil v triede M1, čiže medzi modifikované autá, aj keď RX-8 je prakticky sériová. V prvých dvojpretekoch som vyhral kvalifikáciu a získal prvé a druhé miesto v pretekoch. V aprílových pretekoch som sa kvalifikoval ako jedenásty, no maďarkí jazdci do pretekov nenastúpili, takže som si pripísal dve štvrté miesta, keď predomou skončili len pretekárske špeciály. Ale niektoré som porazil. Po dvoch pretekoch som bol prvý. Posledné preteky sa nešli a Time Attack bol zrušný, takže som ho prakticky vyhral, aj keď namiesto 4 podujatí sa šli iba dve.
Slalom je fajn, sranda, bezpečné jazdenie, super trate. No sezóna sa rozbehla veľmi pomaly a nebolo vôbec isté či nejaký slalom bude. Našťastie bol. Mojim cieľom bolo pravidelne bodovať a umiestniť sa v majstráku v top 10 v mojej triede S3. Pravidelné body boli, aj keď v niektorých prípadoch len za posledné bodované miesto. Najlepší výsledok som zajazdil na poslednom slalome na novej trati na letisku v Trenčíne, bolo to 6. miesto. Sezónu som skončil na 8. mieste v S3. Takže top 10 sa podarilo, pravidelné body tiež, len to ešte chce ďalej sa zlepšovať. Výsledok mohol byť aj lepší. V porovnaní s minulou sezónou so sa zlepšíl o 5 miest, čo je pozitívne.
Tretí seriál, v ktorom som štartoval bol M3M Racing Cup, amatérsky kopcový slalom. Až na jedno podujatie som štartoval na všetkých pretekoch započítavaných do seriálu. Čo môjmu autu nevyhovovalo bolo počasie, pretože na väčšine pretekoch bolo buď mokro alebo pršalo. Povedať, čo som urobil dobre a čo zle je ťažké, pretože väčšina tratí bola nová. Pár krát som zle zvolil gumy a namiesto semislikov som šiel na barumkách, to bola chyba. Nakoniec sa mi ale podarilo skončiť na 2. mieste v triede ST-2000.
Počas sezóny som začal písať pre Topspeed.sk a získal tak väčšiu prax v písaní článkov a možnosť spolupracovať so zaujímavými ľuďmi. Síce som kvôli Topspeedu meškal s reportami z pretekov, no posunulo ma to ďalej.
Zhrnutie sezóny vyzerá takto:
Time Attack - 1. miesto v triede M1
Autoslalom - 8. miesto v triede S3
M3M Racing Cup - 2. miesto v triede ST-2000
Za sezónou 2013 tak môžem dať bodku. Bola zaujímavá, v niečom lepšia, v niečom horšia ako tá minulá. Výsledky, ktoré som dosiahol ma tešia, ale treba isť ďalej a zlepšovať sa.
Na záver by som chcel poďakovať organizátorom podujatí, ktorí aj v tak tažkej dobe dokázali pripraviť pekné trate, aby sme sa my šialenci za volantom mali kde vyblázniť a zažiť atmosféru pretekov. Ďalej mediám ako Topspeed.sk, Autosportfoto.sk, ktoré sem tam zverejnili fotku žltej mazdy. A nakoniec Vám, ktorí si čítate môj blog a sem tam kliknete na 13B.sk stránku.

Fotky:
Sezóna 2013

Videá:
M3M Racing Cup Ostrá Lúka
M3M Racing Cup Hrabovka
M3M Racing Cup Jablonka
Time Attack Round 2
Autoslalom Paddock Pezinok
Autoslalom Driving Academy
Autoslalom Letisko Trenčín
Autoslalom Driving Academy 2
Autoslalom Letisko Trenčín 2
Autoslalom Driving Academy nová trať
Autoslalom Letisko Trenčín nová trať

Zdroj:
www.13B.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára