sobota 4. mája 2013

Slovakiaring Time Attack Round 2

Pretože marec bol zasnežený, tak pôvodný marcový dátum bol zrušený. Tým pádom sa druhé kolo Time Attacku išlo až 21. apríla. Na pláne bola skátená varianta, pretože okruh doobeda okupovali motorkári. To znamená, že sme mali jeden veľký tréning, ktorý trval jeden a pol hodiny a po ňom už normálne kvalifikácia a dva preteky. Tentoraz bola účasť veľmi dobá, prišlo veľa jazdcov z maďarska a rakúska.
Počasie bolo ako z rozprávky, takže sa nám pekne jazdilo, teda malo sa pekne jazdiť. V prvej štvrťhodine tréningu sa totiž vysypalo jedno BMW a musela sa upratovať trať, čo chvíľu trvalo. Takže som začal jazdiť až potom. Trať bola strašne špinavá, všade okrem ideálnej stopy boli gumové žmolky, čo bolo dosť cítiť, keď som púšťal rýchlejšie autá. Snažil som sa o rýchle kolá, ale stále som musel buď niekoho pustiť alebo predbehnúť. Nikdy to nebolo ideálne čisté kolo. Po piatich kolách som zamieril späť do boxov. Aj keď bez čistého kola, podarilo sa mi zajazdiť svoj najlepší čas 2:43.653. Potom som skúsil počas tréningu ešte jeden stint, ale premávka bola taká veľká, že som to jednom meranom kole zabalil.
Nasledovala kvalifikácia a v nej sa všetko začalo kaziť. Aj keď nás na trati už nebolo tak veľa, nedarilo sa mi jazdiť časy pod 2:46 a cítil som, že auto už nedrží. Začali odchádzať pneumatiky. Auto bolo nekludné a nezvládalo prejazdy zákrut. V každej zákrute som s tým musel bojovať. Nakoniec sa mi podarilo zajazdiť čas 2:46.675. To je za daných podmienok akceptovatelne ale celkovo nie príliš dobre. Lenže sa s tým už nedalo nič robiť, bolo teda porebné minimalizovať straty a získať nejaké body.
Do prvého preteku som štartoval celkovo z 15. miesta, viem žiadna sláva, ale lepšie sa na tých pneumatikách nedalo. Tentokrát som už mal nejaké skúsenosti so štartom, takže som snažil na štarte čo najviac získať. Podarilo sa mi celkom dobre odštartovať a predbehnúť pár áut. Lenže oni boli z tej najsilnejšej triedy a postupne ma predbehli. V mojej triede som jazdil na piatom mieste s časmi na kolo na úrovni 2:50, na lepšie časy už pneumatiky nemali. V poslednom kole sa pretekárske Clio RS ocitlo v štrku v nájazde na tretí horizont. To bola moja šanca na lepšie miesto. Bolo mi jasné, že za normálnych okolností by si ma dal na raňajky, ale toto bolo posledné kolo, maximálky na protilahlej rovinke máme skoro rovnaké, takže šanca stále žila. Išiel som najlepšiu stopu akú som na nedržiacich gumách mohol a bojoval o štrté miesto. Samozrejme Clio RS na slikoch je v zákrutách oveľa rýchlejšie a v každej zákrute ma nemilosrdne doháňalo. Výjazd z poslednej zákruty to mal všetko rozhodnúť. Väčšia výjazdová rýchlosť hovorila v prospech Clia, ale RX-8 sa nedala a zabrala. A bol tu prejazd cieľom, síce iba o predný nárazník, ale štvrté miesto som si udržal. Clio malo na mňa takmer nulovú stratu. Rozdiel štvrtého a piateho miesta bol 0.053s v môj prospech. Preteky v mojej triede vyhral Tomáš Duplinský na Caterhame Superlight, druhé miesto patrilo Alexandrovi Šuhajdovi na závodnom Renaulte Clio Sport a tretie Zsoltovi Nagyovi na pretekáskom Seate Leon.
Druhý pretek mal malú zmenu oproti minulému Time Attacku, štartovalo sa letmým štartom. Do dvojradu nás zoradili už v boxoch, po zavádzacom kole nás semafór odštartoval. Takže sme z pomalej jazdy vyrazili dopredu. V svojej triede som bol na štvrtom mieste. Ktoré som chcel udržať. Clio RS však v pretekoch neštartovalo, takže to nebol problém. Snažil som sa držat BMW M3 predomnou, ale to mi počas pretekov stále unikalo na rovinkách. S tým sa nedalo nič robiť, ale to nevadilo, pretože M3 je aj tak iná trieda. Moje časy na kolo boli podobné prvému preteku, teda na úrovni 2:50. Preteky som tak dokočil opäť na štvrtom mieste vo svojej triede. Prvé tri miesta v mojej triede M1 patrili rovnakej trojici ako v prvom preteku.
Zhrnuté a počiarknuté, podarilo sa mi zajazdiť svoj osobný rekord na variante 4 Slovakiaringu a obsadiť štvrté miesto v oboch pretekoch. Vzhľadom na to, že mi počas kvalifikácie odišli pneumatiky a konkurenciu Caterhamu a závodných áut, je to slušný výsledok. Škoda, že maďarský jazdci neostali aj do pretekov a po kvalifikácii skončili. Preteky by boli lepšie, ale nevadí. Oproti munilému Time Attacku to bolo parádne, hlavne bolo sa s kým naháňať a porovnávať. Môj výsledok mohol byť síce lepší, ale pneumatiky nedovolili jazdiť to, čo by som chcel. Nakoniec som aj tak išiel domov so slušnou porciou bodov za dve štvrté miesta.

Fotky:
fotky
Vysledky:
výsledky

Video:
onboard najrýchlejšie kolo

Zdroj:
www.slovakiaring.sk
www.13B.sk

1 komentár:

  1. RX-8cku som mal par rokov dozadu.. Neviem ako tebe, ale ja som snou mal furt nejake problemy.. Najprv mi praskol klinovy remen, potom zas sa mi zavaril motor... No a najviac ma nastvalo ked som svoje pneumatiky skladoval na povale a kuna mi ich prehryzla :D jednoducho mi to auto nebolo sudene

    OdpovedaťOdstrániť