sobota 25. mája 2013

M3M Racing Cup Hrabovka

Druhé kolo kopcového slalomu sa išlo cez víkend 11. a 12. mája. Trať začínala pred diaľničným nadjazdom pri Trenčína, viedla cez obec Horné Orechové a končila pred obcou Hrabovka. Spomalenie retardérmi začínalo pred Horným Orechovým. Celý prejazd obcou bol v rámci bezpečnosti spomalený. To bolo jediné spomalenie trate. Z môho pohľadu jazdca bola trať výborná, mala aj rýchle aj technické pasáže. Spomalenie pred obcou splnilo svoj účel, takže v obci sa nestala žiadna, ani len menšia nehoda. Akurát počasie nám neprialo. Celý víkend bolo premenlivé, väčšinou však pršalo. To sa odrazilo aj na účasti, ktorá bola ešte horšia ako na Ostrej Lúke.
Sobota zažínala na mokrom. Takže súche gumy (semislicky) nepripadali do úvahy. Tým pádom bol cieľ jediný, dojazdiť. Barumky nie sú žiadna výhra, takže jazdiť na nejaký výsledok nemalo moc zmysel. Prvý trénig nebol meraný, bol učený hlavne na spoznanie trate. A spoznával som. Šmýkalo sa to strašne v každom výjazde. Musel som teda dávať pozor, neísť príliš rýchlo. Pár áut malo jemný šuchanec so zvodidlami, ale inak sa nič nestalo.
Druhý tréning bol už meraný, ale nedokázal som si zapamätať nájazdy do retardérov, takže výsledok nič moc. Gumy nedržali a ja som len pomaly zrýchloval. Čas bol 1:53.66.
Nasledovala pauza a po nej ostré merané jazdy. Vyzeralo to tak, že počasie sa umúdri, ale nie. Počas prvej ostrej stále mrholilo a trať bola mokrá a šmykľavá. Snažil som sa stále pomaly zrýchľovať. Lenže v serpentínach nad dedinou bolo auto strašne nedotáčavé a musel som ísť pomaly. Výsledkom jazdy bol čas 1:48.16.
Trať pomaly osychla a na pláne bola druhá ostrá jazda. Ja som zostal na sériových pneu, pretože to bolo stále viac mokré ako suché. Postupom času som spoznával trať a jazdil rýchlejšie. Aj v tejto jazde som z času trochu odkrojil, čas jazdy teda bol 1:41.60.
Posledné tretia ostrá jazda sa išla na trati, kde už pomaly víťazili suché podmienky nad mokrými. Ja som zostal na sériových gumách, pretože som predpokladal, že kľúčove časti trate budú stále mokré. A mal som pravdu. Štart bol síce viacmenej suchý ale nad dedinou boli zákruty mokré. Pomaly som dostával do hlavy aj tie nešťastné retardéry, takže sa to zlepšovalo. Môj čas teda 1:38.95.
Sobotným výsledkom bolo šieste miesto v triede ST-2000, čo síce neni nič prevratné, ale som s ním celkom spokojný. Vzhľadom na podmienky som sa neodvážil začať rýchlejšie. Počas dňa som stále zrýchľoval o to je dobré. Keby nebolo mokro, dalo by sa ísť rýchlejšie, lenže pršalo s sériová Barumka nie je moc vhodná na pretekanie. Nedeľa začínala za dažďa. Šmýkalo sa ešte viac ako v sobotu. Opäť bol prvý tréning nemeraný. Trať som už poznal, takže som sa snažil prispôsobiť podmienkam a ísť lepšie ako v sobotu.
Druhý tréning bol už meraný, stále pršalo a trať bola strašne šmyklavá. Ale aj tak som snažil zrýchliť. Výsledok bol lepší ako v sobotu keď pršalo. Čas 1:51.64. Prvá ostrá jazda sa šla zase za dažďa. Trať šmyklavá, ale oproti tréningu som zrýchlil. Na mokrej trati som mal čo robiť, pretože auto nechcelo na ceste poriadne držať. Výsledok jazdy bol 1:50.88.
Druhá ostrá jazda bola tiež zmoknutá. Pršalo ešte viac ako v prvej jazde. Nič nepokaziť a dostať to celé do cieľa. Na moje prekvapenie, aj keď sa mi zdalo, že som šiel v niektorých miestach pomalšie bol čas takmer rovnaký ako v prvej jazde. Čas druhej jazdy teda 1:50.85.
Posledná tretia ostrá jazda to mala uzavrieť. Snaha bola zrýchliť na rovnejších úsekoch a ísť trochu neskôr nabrzdy. Čo sa celkom darilo, až do príjazdu k serpentínam nad dedinou, kde bolo auto v zvodidlách a ja som dostal žltú vlajku. Tým pádom som mal možnosť jazdu opakovať a využil som to. Keď už bola trať v poriadku tak som ju zašiel sa 1:45.50.
Vzhľadom na malú účasť bola trieda ST-2000 spojená v nedeľu s triedou ST-1600. Mne sa podarilo obsadiť štvrté miesto. Nie je to bohviečo, ale vhľadom na to, čo som mal obuté a počasie, je výsledok ok. Hlavné je, že som sa poriadne povozil a časy sa stále zlepšovali. Zadokolka na vode, je dobrý základ na kopec srandy a tú som si parádne užil.

Fotky:
Autosportfoto
Semir

Výsledky:
výsledky

Video:
3. ostrá jazda sobota

Zdroj:
www13B.sk
www.zprms.sk
www.autosportfoto.sk
http://semir002.rajce.idnes.cz

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára