utorok 9. apríla 2013

M3M Racing Cup Ostrá Lúka

Najprv je potrebné predstaviť M3M Racing Cup, čo to je a tak. Ide o nový seriál, ktorý chce umožniť amatérom jazdiť na kopcoch, a to tak aby to bolo čo najviac bezpečné, nie veľmi rýchle a hlavne zábavné. Cieľom nie je v žiadnom prípade konkurovať pretekom automobilov do vrchu (PAV) alebo kopcovému poháru (SKP), ale dať možnosť aj amatérom vyskúšať si podobný formát pretekov na slalomovom kopci a možno postupom času aj tvoriť nejaký základ na získanie prvých skúseností na kopci, s ktorými by jazdci mohli postupne prejsť do SKP či PAV. Takže by vedeli do čoho idú a čo podobný pretek obnáša. M3M Racing Cup nie sú preteky do vrchu, ale slalomové kopce. To znamená, kopec je spomalený retardérmi a slalomovými bránkami, čím sa zabezpečí výrazne menšia priemerná rýchlosť a hlavne v rizikových úsekoch sa zníži pravdepodobnosť nehody na minimum.
Prvé kolo nového seriálu sa išlo na Ostrej Lúke pri Zvolene 6. a 7. apríla. Ako mávnutím čarovného prútika sa umúdrilo aj počasie a bolo skutočne pekne, 10°C a viac. Vzhľadom na tohtoročnú jar sme si nemohli priať nič lepšie. Na Ostrú Lúku som vyrazil už v piatok a zobral som so sebou aj suché gumy, semisliky. To preto, aby som nedopadol ako naposledy v Bojniciach, kde z predpovedaného dažďa nakoniec nič nebolo. A dobre som spravil. Gumy som využil, ale... o tom neskôr. Cieľ bol skončiť niekde na hranici prvej trojky.
Sobotné ráno začalo miernym dažďom, ktorý ale ustal a bolo pekne. V tréningoch však bola trať ešte mokrá, takže som ich absolvoval na sériových gumách. Časy nič moc, išlo mi hlavne o zoznámenie sa s traťou.
Cez obednú pauzu som nahodil semislicky a čakal na ostré jazdy. Prvá vola zjavne rýchlejšia ako tréning, ale pár krát sa mi šmyklo auto vo výjazde zo zákrut. Prejazdy retardérov boli tiež dosť zlé. Výsledný čas teda 2:06.64 čo je celé zle. A tu začala moja víkendová katastrofa.
V druhej jazde som sa snažil eliminovať všetky šmyky z prvej jazdy a trochu zrýchliť prejazdy retardérov. No nepomohlo a čas šiel k horšiemu, 2:06.98, čiže zase nič moc.
Nasledovala tretia, bonusová jazda. Moja posledná šanca zlepšiť čas. Lenže ja som ju nevyužil a skončil s časom 2:06.07. Do výsledkov sa započítavali 2 najlepšie jazdy, čiže výsledok dosť o ničom, 7. miesto a celá konkurencia predommou.
Sobotný večer som si teda sadol a pozrel si svoje onboardy, snažil som sa zistiť, čo som pokazil a kde sa dá zrýchliť. Výsledok? No ten sa mal prejaviť v nedeľu. Nedelné ráno bolo slnečné aj keď studené, takže studená cesta, studené gumy, treba ísť opatrne. A aj som šiel, síce rýchlejšie ako v sobotu, len pred poslednou bránkou som brzdil viac ako je zdravé a potom pomaly došiel do ciela s časom 2:08.52.
Druhý tréning poznačila nehoda. Môj konkurent zobral retardér, čoho následkom mu vytiekol olej na trať. Nasledovalo upratanie oleja a úprava trate, aby bola trať bezpečná. Týmto sa ešte viac spomalila v úseku nehody. Takže bolo treba si to tam prejsť a zoznámiť sa s novou časťou trate. Tu musím pochváliť organizátorov, pretože po úprave trate bola krátka rozprava s vysvetlením a potom každý dostal možnosť si trať vyskúšať v druhom tréningu, aj tí ktorí ho už mali za sebou. Takže zoznamoval som sa s traťou s časom 2:06.47, čo bolo na úrovni mojich sobotných časov, čiže pomaly.
Po obede nasledovala prvá ostrá. Chcel som zrýchliť, neskoršie brzdiť ale chcel som až moc. Pri upravenom retardéri za najdlhšou rovinkou som brdil až príliš neskoro, takže som ostal pred ním stáť. Nechcel som zobrať pneumatikového snehuliaka, to radšej ten kužel, čo hovorí, že tadeto nie. Musel som si kúsok zacúvať a ísť ďalej. Tým pádom čas celý zle 2:14.07.
Druhá jazda bola o niečo lepšia, tentoraz už žiadne cúvanie a čas sa zlepšil na 2:02.42.
Aj v nedelu sme mali bonusovú jazdu. V nej som chcel ísť rýchlejšie hlavne v zákrutách, výsledok sa dostavil časom 1:58.24 čo bol môj najlepší, ale na konkurenciu nestačil. Takže som skončil na 5. mieste, zase za všetkými.
Keď to teda pekne zhrniem, tak som sa síce cez víkend povozil a vyblbol, ale ten výsledok teda neni bohviečo. Osobne som s ním vôbec neni spokojný a vidím, že je čo zlepšovať. Neviem či to pramení z toho, že posledný skutočný kopec som išiel v roku 2010 a skončil ho s rozbitým autom, alebo to je niečím iným. Budem s tým musieť niečo urobiť. Zanalyzovať znova onboardy, prejazdy zákrut, retardérov, voľbu stopy. Verím že to nabudúce bude lepšie.

Fotky:
Autosportfoto
Semir

Výsledky:
výsledky

Video:
3. ostrá jazda nedeľa

Zdroj:
www.13B.sk
www.tatrydonaucup.sk
www.autosportfoto.sk
www.rally-sports.sk
http://semir002.rajce.idnes.cz/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára