utorok 23. apríla 2013

I. Autoslalom Paddock Pezinok

Po rôznych chýroch, nezdaroch a neviem čom všetkom sa autoslalom túto sezónu predsa len rozbehol. Pôvodný plán s letiskom v Trečíne však nevyšiel a tak sa štartovalo v paddocku pod Pezinskou Babou. Pre novú sezonu si organizátori pripravili nový formát. Štartovalo sa po skupinách tak, že každá skupina mala svoje okno, v ktorom štartovala. Vyzeralo to tak, že každá skupina mala svoju registráciu, rozpravu, jazdy a nakoniec vyhodnotenie. S1 štartovala ako prvá s registráciou od 8:00, S2 a SS2 o 10:00, S3 o 13:00 a S4 s SS3 o 15:00. Bol to prvý pokus o niečo podobné. Je jasné, že to má svoje plusy a mínusy. Osobne obdivujem organizátorov, že to zmákli tak parádne. Prakticky celý deň bežala registrácia, 4x za deň rozprava, a priebežné výsledky po každej druhej jazde pre každú skupinu. K tomu 3x vyhlásenie víťazov (poobedné skupiny mali vyhlásenie spoločne). Fakt klobúk dole pred organizátormi. Aby som len nechválil, tak systém má aj mínusy. Hlavným je pre mňa to, že jazdy po sebe nasledovali strašne rýchlo, nestihol som ani pomerať teploty a tlaky pneu a už sa išla ďalšia jazda. Tak isto nebol čas na prípadné malé opravy alebo pokec s ostatními. Ako plus hodnotím to, že paddock nebol preplnený ako býva zvykom a nebol problém s miestom. Niekomu môže vyhovovať aj to, že na slalome nemusí byť celý deň. Chyby treba napraviť, a tak sa aj stalo. Preto nabudúce bude iné rozdenie. Štartovať budú spolu S1, S2 a SS2 a potom S3, S4 a SS3. Tým by malo byť viac času medzi jazdami a organizátor tak vyšiel v ústrety jazdcom. Za takýto prístum patrí celému AS tímu veľka vďaka z mojej strany.
Teraz o tom ako som jazdil. Pred rozpravou som si stihol prejsť trať a oprášiť tak moje poznatky o nej. Síce nejaké extra rýchle časy som tu nemal, ale aspoň niečo. Tréning som išiel tak skusmo. Spodná časť trate mi celkom vyšla, ale prostredná časť najvrchnejšiaho parkoviska teda vôbec, musel som brzdiť aj tam kde to pri správnej stope nie je potrebné. To sa odrazilo aj na čase na úrovni 1:04 čo nie je nič úžasné.
V prvej ostrej som poriadne pridal, jazda bola síce rýchla, ale plná chýb a zrazených kuželov. Výsledný čas 59:817 je vôbec môj prvý pod minútu na tejto trati. Ale tie kužely. Keď prirátam penalizácie za päť kuželov, čo je 10 sekúnd, tak to je 1:09.817.
Zvoz a druhá jazda nasledovali tak rýchlo, že som ani nestihol pomerať gumy a hneď som štartoval. Dával som si vačší pozor na kužele a šiel som teda pomalšie. Výsledkom bol čas 1:00.263 a o dva zrazené kužele menej. Takže spolu 1:06.263.
Tretia, posledná ostrá jazda bola zase o kúsok pomalšia, ale zato som zhodil len jeden kužel. Čas bol teda 1:00.752, čo je po prirátaní penalizácie 1:02.752.
Keď sa teda spočítajú dve lepšie jazdy, tak to je spolu 2:09.015 čo stačilo na ôsme miesto v triede S3. Kolega Rincewind na čiernej RX-8 obsadil šieste miesto, pretože jazdil s rozumom, síce pomalšie ale neválal kužele. Keď to celé zhrniem, tak nový formát má ešte nejaké muchy, ale tie sa časom vychytajú a bude to paráda. Čo sa týka výsledku tak som spokojný, podarilo sa mi vylepšiť si svoj osobný rekord o takmer dve sekundy, a vôbec prvý krát zajazdiť čas pod jednu minútu ak nepočítam kužele. S týmto som spokojný, ale vidím tam ešte veľký priestor na zlepšovanie, hlavne hľadanie línie tak, aby kužele ostali stáť.

Výsledky:
výsledky

Video:
3. ostrá jazda

Zdroj:
www.13B.sk
www.autoslalom.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára