sobota 16. marca 2013

Slovakiaring Time Attack Round 1

Pamätáte si doteraz najkrajšiu marcovú sobotu? Určite áno, bolo to 9. 3. a presne to bol dátum prvého Time Attacku tejto sezóny. Oproti tej minulej doznal formát podujatia niekoľko zmien. Tou najpodstatnejšou je, že už to nie je klasický time attack ako sa jazdí všade vo svete, teraz tu máme skutočné preteky so všetkým, čo k tomu patrí. To znamená žs doobeda sú štyri, áno styri tréningy po pol hodine, po obede potom polhodinová kvalifikácia a dva preteky s pevným štartom na tri kolá. Takže je možné viac si zajazdiť. Samozrejme sa zmenilo aj štartovné, kde je možné si vybrať z doobedných tréningov, poobedných pretekov alebo celého dňa so všetkým. Štartovné je na tom celkom dobre vzhľadom na to koľko sa jazdí, teda 79€ za doobedie, 100€ za poobedie alebo 150€ za celý deň.
Ja som išiel celodňové podujatie, pretože som sa chcel po zime trochu rozjazdiť a vyskúšať nové veci čo som urobil pred sezónou na aute. Ale vzhľadom na počasie, som prvé dva tréningy vynechal, trať bola vlhká a studená. Týmto sa mi podarilo aj ušetriť palivo, takže plná nádrž mi vyrdžala celé podujatie.
Tretí tréning bol skorej o tom, že sa treba po zime zobudiť, časy boli pomalé, prejazdy tiež nie najlepšie a kopil som chybu za chybou, ako napríklad zlý prejazd dlhou tiahlou zákrutou za prvým horizontom alebo zlé preradenie pred prvou zákrutou, kde mi uletel zadok auta. Takže môj najlepší čas bol zlý, naozaj zlý 2:48.050.
Po úprave tlakov v pneumatikách som skúsil šťastie v poslednom voľnom tréningu. Tam to už bolo lepšie, ale stále nie ideálne. Niečo tomu chýbalo, výsledkom bol čas 2:45.406.
Na rade bola kvalifikácia a boj o prvé body. Vzhľadom na výsledky z minulej sezóny a malé vylepšenia na aute som rozhodol, že túto sezónu skúsim šťastie v triede M1 medzi upravenými autami. V kvalifikácii som zvolil stratégiu dvoch rýchlich kôl, kde som bol presvedčený, že mi to bude stačiť na prvé miesto v triede. Časom 1:45.011 sa mi podarilo kvalifikáciu vo svojej triede vyhrať s náskokom 3 sekundy.
Prvé preteky, môj prvý štart a prvé problémy. Po zoradení na rošte a zhasnutí červených svetiel sa prejavila moja neskúsenosť. Do pretekov štartovala celá skupina M spolu. Takže pred sebou som mal Porsche Cayman a Subaru Impreza, za sebou môjho konknurenta z Alfe Romeo 145 a vedľa seba BMW a ďalšie Subaru. Po zhasnutí červených svetiel Porsche ostalo stáť, Subaru predomnou spomalilo a ja som spomalil tiež, čo bola chyba, mal som ich obísť zľava. Subaru potom obišlo Porsche zprava, v tom momente som videl, že problém bolo Porsche na štarte. Chcel som ho obísť zľava ale to už nebolo možné, tam už ma predbiehal môj konkurent s Alfou. Zprava s tiež nedalo, tam bolo BMW a potom Subaru. Takto sa stalo, že som na štart stratil tri priečky a medzi mňa a môjho konkurneta sa dostali dve autá. Vzhľadom na to, že preteky sa šli len na tri kolá sa s tým veľa robiť nedalo. Mal som pred sebou Subaru, ktoré bolo v zákrutách pomalé, ale na rovinkách mi utekalo a do konca pretekov sa mi ho nepodarilo predbehnúť. Navyše v prvom kole ostalo mimo trate BMW vo vracáku za druhým horizontom, takže tam boli žlté vlajky nemohol som predbiehať. Preteky som teda skočil za týmto Subaru na celkovom siedmom mieste a druhý v triede M1.
Do druhých pretekov som štartoval zo siedmeho miesta na štarte, takže všetci boli predomnou. Tu sa toho už veľa pokaziť nedalo. V prvom kole som sa držal za Subaru, a podarilo sa mi predbehnúť Alfu, ktorej ale hneď potom zlyhal motor a bola preteky nedokončila. Tým pádom som ostal z triedy M1 v poli sám. Mal som pred sebou stále Subaru, ktoré ma brzdilo. Podarilo sa mi ho predbehnúť až v poslednom kole. Preteky som teda dokončil na piatom mieste a na prvom v triede M1.
Prichádza bod, kde treba zhrnúť prvý Time Attack. Nový formát je dobrý a zaujimavý, aj ked už to nie je time attack v pravom zmysle slova. Preteky s pevným štartom sú pre mňa niečo nové. To sa ukázalo aj na tomto podujatí, takže musím zbierať skúsenosti a zlepšovať sa. Jediná škoda, že sa podujatia zúčastnilo málo jazdcov. Malá účasť zamrzí, hlave preto, že podujatie je dobré a ponúka skvelú možnosť zajadiť si za rozumné peniaze pre všetky autá, sériové aj upravené. Keď sa pozriem na body, tak momentálne vediem triedu M1. Ale boli to len prvé preteky, uvidíme čo bude ďalej.


Fotky:
Slovakiaring

Výsledky:
výsledky

Zdroj:
www.slovakiaring.sk
www.mylaps.com
www.13B.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára