sobota 8. decembra 2012

Sezóna 2012

Sezóna je za mnou, takže je ten správny čas napísať o tom aká bola. Plán bol jazdiť autoslalom, TDC a Time Attack v triede sériových aut. Vrámci povolených úprav som zainvestoval do sady poriadnych diskov a pneumatík.
Asi najzaujímavejšou disciplínou mali byť kopce. Hovorím mali, pretože rok 2012 im nebol priaznivo naklonený. Zúčastnil som sa iba prvého dvojpreteku na Slovakiaringu, kde som oba preteky vo svojej triede vyhral. Žial, ďaľších pretekov (boli iba jedny)som sa nemohol zúčastniť a postupom roka sa z rôznych príčin amatérsky kopcový seriál rozpadol. Je to veľká škoda, ale asi sa nedalo inak...
Ideme ďalej, nasleduje autoslalom. Aj keď som neabsolvoval všetky preteky, tak sa mi podarilo vyrovnať svoje najlešie umiestnenie z minulej sezóny. Na slalome pribudli nové trate na Slovakiaringu a Driving Academy. Trať v Driving Academy je naozaj výborná, no trať na okruhu Slovakiaring som si neskúsil, pretože tieto preteky kolidovali s termínom Time Attacku. Na slalome sa snažil podávať vyrovnané výkony, niekedy sa to darilo, inokedy menej, ale podarilo sa mi nazbierať viac bodov ako minulú sezónu. To znamenalo aj zlepšenie vrámci hodnotenia v triede S3-2000 z 22. miesta z minulej sezóny na 13. miesto túto sezónu. Zlepšenie v konečnom poradí ma teší, ale ešte viac ma teši to, že som sa zlepšil ako jazdec a viem auto využívať lepšie ako minulý rok.
Zostal už iba Time Attack. Po tom ako pomaly ale isto začali rozpadávať amatérske kopce som dal tomuto seriálu prioritu. Jazdilo sa rôznych variantách Slovakiaringu. Rozdelenie do tried bolo iné ako minulú sezónu ale spravodlivejšie. Modifikované autá podľa objemu a sériovky podľa pomeru váha/výkon. Ja som jazdil v triede S2, kde boli moji hlavnými súpermi Lotusy Elise. Sú to výborné autá, ktoré síce nemajú extra veľký výkon, ale zato sú veľmi ľahke a už v sérii majú výborný podvozok. Mojou úlohou bolo poraziť ich. V každom preteku to boli tvrdé súboje o desatiny, či maximálne do jednej sekundy. Niekedy som bol úspešnejsí ja, inokedy oni. Až na jedno zlihanie techniky som sa pravidelne umiestňoval do druhého miesta vo svojej triede. Týmto som triedu S2 vyhral, takže sa môžem pochváliť titulom Time Attack šampiona za sezónu 2012.
Zhrnutie celej sezóny vyzerá takto:
Tatry Donau Cup - dve prvé miesta v dvojpreteku na Slovakiaringu
Autoslalom - 13. misto v triede S3-2000
Slovakiaring Time Attack - 1. miesto v triede S2
Týmto je sezóna pre mňa uzavretá. Bola moja najúspešnejšia a dosiahnuté výsledky ma tešia.
Na záver by sa patrilo pripomenúť, že to nie je iba o výsledkoch, ale v prvom rade radosti z jazdy, atmosfére pretekov, zdokonalovaní sa a blbnutí tam kde je to bezpečné. Teda na okruhu či uzavretej trati a nie v premávke.
Moje poďakovanie si zaslúžia organizátori, ktorým sa podarilo vytvoriť ozaj krásne podujatia s parádnou atmosférou a skutočne dobrými traťami. Ďalej je JDM performace meeting, ako prvý s ktorým sme sa dohodli na spolupráci. Nezabúdam ani na topspeed.sk, kde som bol pár krát spomenutý v článku ja alebo auto, či autosportfoto.sk kde sa tiež objevila fotka žltej mazdy. Za články a fotky som vďačný.

Fotky:
Sezóna 2012

Videá:
Slovakiaring Time Attack Round 1
Slovakiaring Time Attack Round 2
Slovakiaring Time Attack Round 4
Slovakiaring Time Attack Round 5
Autoslalom Paddock Pezinok
Autoslalom Autoglym Driving Academy
Proracing slalom
Autoslalom Driving Academy 2
Autoslalom Paddock Pezinok 2
Autoslalom Trebatice

Zdroj:
www.13B.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára