štvrtok 18. októbra 2012

Slovakiaring Time Attack Round 5

Posledné kolo Time Attacku sa išlo 13. októbra. Pri pohľade na priebežné poradie mi bolo jasné, že je veľká šanca šampionát vyhrať. S náskokom 15 bodov mi stačilo skončiť na treťom mieste v posledných pretekoch. Cieľ bol teda jasný, vyhrať šampionát v triede S2 a pokúsiť sa o čo najlepšie umiestnenie. Nie je to ľahká úloha, keď sú konkurenciou Lotusy a jazdí sa varianta 5 bez jedinej rovinky.
Prvý tréning bol mokrý, síce nepršalo ale trať bola mokrá a veľmi šmykľavá. Nedalo sa ísť veľmi rýchlo. Vzhľadom na to, že som mal obuté semislicky, som musel ísť obzvášť pomaly. Gumy vôbec nedržali. Zajazdil som nejaký čas, ale ten ani nestojí za reč. Bol veľmi pomalý.
Druhý tréning bol trochu lepší. Trať bola stále mokrá, ale nie tak moc ako v prvom tréningu. Dalo sa ísť o trochu rýchlejšie, ale stále žiadna sláva. Síce som sa snažil niečo predviesť, ale trať bola stále dosť šmykľavá, takže žiadne super časy sa nekonali. Výsledkom šmykľavých tréningov bol čas 1:50.343, ktorým som sa zaradil na koniec triedy S2.
Cez obed však vyšlo slnko a trať vysušilo. Dobrá správa. Suchý asfalt drží oveľa lepšie ako mokrý. Už len nerobiť chyby. A som jednu urobil a dosť veľkú. Rozprával som sa s kamarátmi, ktorí jazdili slalom, ktorý sa konal naraz s Time Attackom. Tým pádom som nestihol upraviť tlak v pneumatikách a vyrazil neskoro do prvej kvalifikácie a ešte prehustenými gumami. No nič moc, ale stalo sa. Nabudúce si musím lepšie strážiť čas. Keďže som vedel, že mám privysoké tlaky, tak auto nedržalo tak ako by mohlo, takže som nezajazdil žiadny super čas. Výsledok bol 1:37.852 a týmto časom som uzatváral svoju triedu.
Po prvej kvalifikácii nastal čas na upravenie tlaku. Znížil som teda tlak tak ako bolo treba a pripravil sa poslednú polhodinu jazdenia. Tá vyšla na výbornú, pomaly som zrýchľoval prejazdy jednotlivých zákrut až sa mi podarilo zajazdiť svoj najlepší čas na variante 5. Výsledkom môjho snaženia bol čas 1:33.571, ktorým dostal na druhé miesto medzi dva Lotusy. Tým som si aj upevnil prvú priečku v šampionáte Time Attacku.
Zhrnute a podčiaknuté, podarilo sa mi zlepšiť svoj osobný rekord na variante 5 o asi 0,6s, takže teraz má hodnotu 1:33.571. Druhým miestom som porazil jeden Lotus, čo považujem za veľký úspech na technickej trati, ktorá prakticky nemá žiadnu rovinku. Rovnako som vyhral svoju triedu S2 s náskokom 10 bodov, čím som sa stal Time Attack Champion pre sezónu 2012 v triede S2. Je to moje prvé víťazstvo v nejakom šampionáte po viac ako troch rokoch jazdenia, čo ma veľmi teší.



Fotky:
fotky z depa

Tabuľky s výsledkami šampionátu:
výsledky

Video:
najrýchlejšie kolo

Zdroj:
www.slovakiaring.sk
www.mylaps.com
www.13B.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára