nedeľa 30. septembra 2012

Slovakiaring Time Attack Round 4

Nedeľa, 23. október, Slovakiaring, variant 5 a štvrté kolo Time Attacku. Toto bol môj program na minulý víkend. Síce predpoveď hovorila o všelijakom počasí, to nakoniec vyšlo úplne perfektne. Ráno pod mrakom ale po obede sa vyjasnilo. Nastupoval som s cieľom zlepšiť si svoj osobák na trati a vyhrať triedu S2.
Po perfektnej organizácii z minulého podujatia sa všetko vrátilo do starých koľají. Takže zase žiadna rozprava, nikto nám nepovedal ako sa dostaneme na trať a z trate. Keby sme sa s kamarátom neboli opýtať, tak to ani nevieme. Je to škoda, pretože seriál ako taký má veľký potenciál a mohol by byť lákadlom pre mnoho amatérov zo strednej európy. Pokiaľ viem, tak sa nič podobné v okolí nejazdí.
Tréning poznačili technické problémy organizátora, takže časy sme sa dozvedeli až cez obednú pauzu. Z môjho pohľadu dopadol tréning celkom dobre. Zlepšil som sa o niečo viac ako dve sekundy oproti svojmu rekordu. Zajazdil som čas 1:34,945. Síce pekné ale nie dosť dobré na prvé miesto. Tréning v triede S2 vyhral Georg Felegger na Lotuse Elise časom 1:33.116. Lenže na technickú trať je Elise ideálne auto. Vzhľadom na to, že variant 5 nemá prakticky žiadnu rovinku, je problém Lotus dohnať, pretože nemôžem využiť výkonovú prevahu svojho auta.
Prvá kvalifikácia, snažil som sa ísť lepšiu stopu, brzdiť o trochu neskorej a plynulejšie. Snaha sa vyplatila. Síce som šiel väčšinou v premávke a nedalo sa ísť naplno, ale akonáhle sa mi naskytla možnosť zajazdiť rýchle kolo tak som ju využil. Zajazdil som čas 1:34.505 a zase som sa dostal do premávky a navyše začalo dochádzať palivo, takže nemalo zmysel pokračovať. Po prvej kvalifikácii som bol na druhom mieste v triede S2. To že som sa dostal premávky je chyba, keby som šiel na trať trochu neskôr, mohol som mať voľnú trať po väčšinu kvalifikácie. Ale na keby sa nehrá.
Dotankované auto a hurá do druhej kvalifikácie. Už mi bolo jasné, že Lotus nepredbehnem, takže som sa mu chcel aspoň čo najviac priblížiť. Tentokrát som nešiel na trať hneď medzi prvými, počkal som pár minút a oplatilo sa. Mal som pred sebou voľnú trať mohol som ísť na plno. Zajazdil som svoje najlepšie kolo 1:34.102 čo stačilo na druhé miesto v triede S2.
Zhrnuté a podčiarknuté, osobný rekord som si zlepšil o viac ako tri sekundy a skončil som druhý v triede S2. Víťaz bol Georg Felegger na Lotuse Elise s časom 1:32.631, ja som skončil druhý, tretie miesto patrilo Stefanovi Schubertovi na Forde Focus ST s časom 1:40.244 a štvrtý skončil Patryk Bataineh na Mazde RX-8 s časom 1:44.332. Aj keď sa mi nepodarilo vyhrať svoju triedu tak som s výsledkom spokojný, pretože som dosť výrazne zlepšil svoj osobný rekord a na technickej trati Lotus nedokážem poraziť. Do budúcna by to chcelo ešte popracovať na konzistantnosti a šetrení pneumatík, lebo tie na tomto podujatí dostali dosť zabrať.



Fotky:
fotky z depa

Tabuľky s výsledkami:
výsledky

Video:
najrýchlejšie kolo

Zdroj:
www.slovakiaring.sk
www.13B.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára